5 martie 2024

Un milion de euro din bani publici a plătit PNL site-ului Digi24 într-un an de zile

2 min read

Un milion de euro din bani publici a plătit PNL site-ului Digi24 într-un an de zile iar articolele nu au fost marcate cu semnul P–publicitate, dar au fost trimise pentru plată la partid, scrie 60m.ro.

Banii veniți de la buget, adică de la cetățenii și firmele care își derulează activitatea în România, au fost plătiți de PNL site-ului Digi24.ro prin intermediul unei agenții de publicitate, după ce în fruntea partidului au ajuns Nicolae Ciucă și Lucian Bode.

PNL a plătit 37,7 milioane de lei (7,5 milioane de euro) în intervalul ianuarie – octombrie 2023 pentru propagandă și presă. În anul 2022, suma a fost de 39,3 milioane de lei (8 milioane de euro). Pe ce s-au dus banii? Pentru că în afara campaniilor electorale, televiziunile nu pot primi bani, partidele folosesc site-urile televiziunilor și plătesc acolo.

„De fapt, dând bani site-urilor, partidele își asigură protecție pe televiziunile respective. Se publică știri nemarcate pe site, iar grosul banilor e dat pentru «prestația de pe TV». Dovada e bugetul «online» mult prea mare pentru site-uri, specific televiziunilor”.

Digi24.ro a primit aproximativ 1 milion de euro doar de la PNL în ultimele 12 luni calendaristice. „Acesta este buget de TV, nu de internet”.Comparativ, 1 milion de euro sunt aproape toți banii luați din publicitatea «display» (clienți de la agenții) și programatic (Google) de către publicații din TOP 10 site-uri din România.

„Digi24.ro are cel mai mare contract cu PNL, prin intermediul agenției de publicitate. Valoarea lui este peste 75.000 de euro pe lună. Este mai mare decât contractele PNL cu site-urile Antena 3 și România TV. Sub actuala conducere Ciucă-Bode, PNL a plătit la Digi în jur de 1.2 – 1.3 milioane de euro în 14-16 luni”.

Din informațiile obținute de Libertatea, site-ul digi24.ro are un contract pentru publicitate politică și cu PSD.

„Suma dată de PSD pentru digi24.ro este sub 75.000 de euro, nu este ca la PNL. PSD are contracte mai mari cu Antena3.ro și cu romaniatv.net”, a declarat o sursă din conducerea PSD.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *